سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان: با گسترش فعالیت‌های روزمره به‌صورت دیجیتال، مثل اجاره ملک یا خرید تجهیزات، دیگر خدماتی که عرف روزانه بود و به‌صورت حضوری عمدتاً انجام می‌شد به ترجیح عام مردم به سمت‌وسوی الکترونیکی شدن رفته مانند قرداد‌های پیمانکاری انجام خدمات مختلف در منزل و غیره، ولی در این مسیر مشکلاتی نیز به‌واسطه این تغییر مردم و کسب‌وکارها را درگیر خودکرده. ضمانت انجام کار از سمت پیمانکار ارائه خدمات یا کالا، همچنین ضمانت پرداخت حق‌الزحمه توسط کارفرما از مهم‌ترین این چالش‌هاست. در سال‌های اخیر با گسترش تکنولوژی بلاک‌چین در بین طرف‌داران تکنولوژی و همچنین پیاده‌سازی پلتفرم‌های قراردادهای هوشمند بر روی این شبکه باعث شده تا شفافیت در قراردادها و ایجاد تضمین در این مسیر سهل و هموار گردد.

قراردادهای جامع پیمانکاری با تضمین کیفیت انجام کار و دریافت وجه را با سامانه پیمانکار جامع برتر، به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید و تنظیم قراردادهای پیمانکاری خود را به ما بسپارید و دیگر نگران کیفیت انجام کار و دریافت وجه آن نباشید.

ادغام با بلاک‌چین، عقد و مدیریت قراردادها و نظارت بر آن به‌صورت دیجیتالی، تجزیه‌وتحلیل جامع داده‌ها، گردش‌کار الکترونیکی قدرتمند و پرداخت هوشمند، انجام فاکتورها و پرداخت‌ها را به‌صورت آنلاین از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سامانه پیمانکار جامع برتر می‌باشد.

یکی از خدمات مهمی که شما می‌توانید عقد و مدیریت قرارداد هوشمند آن را به سامانه پیمانکار جامع برتر بسپارید، سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان می‌باشد که زیرمجموعه خدمات تاسیسات ساختمان سامانه پیمانکار جامع برتر می‌باشد.

در ادامه به بررسی نکات مهم این موضوع می‌پردازیم.

دسته بندی انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان

راه های متعدد و گوناگونی برای دسته بندی انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان (تهویه مطبوع) در گروه های مختلف وجود دارد که در این متن به آنها اشاره می کنیم. در این متن به طور کلی ساختار ۱۰ نوع از انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی پر کاربرد را تشریح می کنیم.

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از لحاظ کاربرد

این سیستم ها از لحاظ کاربرد به دو نوع اصلی تقسیم بندی می شوند :

۱ . سیستم های گرمایشی و سرمایشی غیر صنعتی

هدف از کاربرد آنها ایجاد شرایط محیطی مناسب برای افزایش سطح تمرکز ، آسایش ، افزایش کارایی افراد موجود در ساختمان و ایجاد محیطی بهداشتی است. سیستم های تهویه مطبوع مسکونی ، اداری ، فروشگاهی ، رستوران ، تئاتر ، بیمارستان ، مدرسه و مسجد و غیره جزو این دسته اند.

۲ . سیستم های گرمایشی و سرمایشی صنعتی

هدف از کاربرد این سیستم ها در درجه اول کنترل شرایط محیطی مناسب برای کارهای پژوهشی و فرآیندهای تولید صنعتی است. برای مثال تلرانس ساخت در صنایع الکترونیکی ، هوا فضا ، کامپیوتر و غیره به گونه ای است که کنترل دقیق دما و رطوبت را ایجاب می کند. استفاده از سیستم تهویه در کارخانه های نساجی ، کاغذ سازی ، تولید شیرینی ، واحدهای صنعتی چاپ و عکاسی و غیره ضروری است. در درجه دوم ایجاد محیطی برای آسایش افراد و افزایش سطح تمرکز آنها در کار است. در درجه سوم نیز جلوگیری از ورود هوای آلوده از بیرون به داخل ساختمان یا سوله صنعتی و نیز جلوگیری از انتشار آلاینده ها به بیرون است.

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان بر حسب فصل های سال

۱ . سیستم های تهویه مطبوع زمستانی

مانند بویلر موتورخانه و پکیج به عنوان ایجاد کننده آبگرم ، دستگاه های یونیت هیتر ، رادیاتور ، سیستم گرمایش از کف ، فن کویل ، هواساز و … به عنوان تبادل کننده حرارتی بین آبگرم و هوای درون ساختمان

۲ . سیستم های تهویه مطبوع تابستانی

مانند انواع چیلر و مینی چیلر جهت ایجاد آب سرد و ارسال آن به واحدهای درون ساختمان مانند فن کویل و هواساز از طریق لوله کشی

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان

۳ . سیستم های تهویه مطبوع چهار فصل

این سیستم ها به صورت ترکیبی از تابستانی و زمستانی هستند. مانند سیستم تهویه مطبوع مرکزی گازسوز GHP ، سیستم تهویه مطبوع الکتریکی VRF ، داکت اسپلیت ، دستگاه زنت ، اکونوپک ، پکیج یونیت ، ایرواشر به همراه دستگاه های توزیع کننده هوای گرم و سرد مانند هواساز و فن کویل

سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان

انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان از لحاظ آرایش تجهیزات

۱ . سیستم های تهویه مطبوع مرکزی

منظور از مرکزی این است که تجهیزات مولد گرما و سرما در مکانی بیرون از فضای تهویه شونده (مانند موتورخانه یا بر روی بام) نصب می شوند.

دیگ آب گرم ، دیگ بخار ، کوره هوای گرم و …

انواع چیلر و مینی چیلر هوا خنک ، آب خنک و جذبی

روفتاپ پکیج (پکیج یونیت) ، زنت و ایرواشر

۲ . سیستم های تک واحدی یا بسته ای

منظور از واحدی یا بسته ای این است که سیستم در کارخانه به شکل مجموعه ای کامل ساخته شده و آماده نصب است.

پکیج گازسوز دیواری

اسپلیت (کولر گازی) و …

۳ . سیستم های ترکیبی

در این سیستم ها ویژگی ها و مزایای مرکزی و تک واحدی با هم ادغام می شوند.

سیستم تهویه مطبوع مرکزی گازسوز GHP

سیستم تهویه مطبوع الکتریکی VRF

داکت اسپلیت و …

مواردی که در بالا ذکر شد در واقع مهمترین مولدهای گرمایش و سرمایش هستند. در کنار این مولدها ، تجهیزاتی نیز باید نصب شوند که وظیفه آنها تبادل حرارتی بین آب سرد ، آبگرم یا مبرد با هوای داخل ساختمان و تنظیم دما ، کنترل رطوبت ، توزیع هوا با سرعت و جهت مناسب و … است که مهمترین آنها عبارتند از :

هواساز

فن کویل

یونیت هیتر صنعتی

برای عقد قرارداد سیستم های گرمایشی و سرمایشی ساختمان چه‌کار کنم؟

شما کافی است با ورود به پنل سامانه پیمانکار جامع برتر از بین پیمانکاران موجود پیمانکار مدنظر خود را بر حسب موقعیت مکانی و امتیاز و دیدگاه دیگر استفاده‌کنندگان انتخاب کنید. بقیه کار را به ما بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به اطلاعات بیشتری نیاز دارید؟

با ما تماس بگیرید

647-955-7767